Creative Lab Nenad Creative Lab Nenad

DEATHign your final life – Bitten Stetter

….

Ein Interaktionsraum, der einlädt über Sterbewelten und die materielle Kultur des Sterbens nachzudenken. Wie viele Quadratmeter brauchen wir am Lebensende?

..

An interaction space that invites one to think about the worlds of death and the material culture of dying. How many square meters do we need at the end of life?

….

Weiterlesen
Creative Lab Nenad Creative Lab Nenad

Hey! – HSLU Ludic Lab Lucerne

….

Wo sind die Grenzen des Computerspiels und wie viel freier Raum bleibt für Spiel und Spielende? Ein audio-visuelles interaktives Experiment.

..

Where are the limits of the computer game and how much free space remains for the game and its players? An audio-visual interactive experiment.

….

Weiterlesen
Creative Lab Nenad Creative Lab Nenad

Janu – Aaron Abt

….

Virtuelle Räume, die durch eine Tür im realen Raum getrennt werden? Was erwartet einen auf der andere Seite?

..

Virtual spaces that are separated by a door in real space? What awaits you on the other side?

….

Weiterlesen
Creative Lab Nenad Creative Lab Nenad

Moniac – Daniël De Bruin (NL)

….

Geld ausgeben, investieren und verdienen – eine analoge Simulation des Wirtschaftskreislaufs, visualisiert mit wandernden Metallkugeln.

..

Spending, investing and earning money - an analogous simulation of the economic cycle, visualized with wandering metal balls.

….

Weiterlesen
Creative Lab Nenad Creative Lab Nenad

Noumenon – Laura Gyr

….

Jeder Mensch hat seinen einzigartigen, unverwechselbaren Charakter. Anhand eines Fragebogens werden Tendenzen von Charakterzügen ermittelt und laufend visualisiert.

..

Every person has his or her own unique, unmistakable character. A questionnaire is used to identify trends in character traits and visualise them on an ongoing basis.

….

Weiterlesen
Creative Lab Nenad Creative Lab Nenad

RotoRing – Gregory Kogos

….

Interaktive Lichtinstallation und experimentelles Puzzle: vermeiden Sie die roten Lichter und erreichen Sie die leeren Punkte.

..

Interactive light installation and experimental puzzle game: avoid the red lights and reach the empty points.

….

Weiterlesen