Feist – Florian Faller & Adrian Stutz

 

Feist

Florian Faller & Adrian Stutz
Swiss Game Design Lounge
Museum für Gestaltung Zürich, Ausstellungsstrasse

 
 
 

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Feist ist ein handgefertigtes Action-Spiel. Es erzählt die Geschichte einer zerbrechlichen, kleinen Fellkreatur und ihren verzweifelten Versuchen, sich und ihre Gefährten aus den Klauen bösartiger Raubtiere zu retten. Eine Bilderbuchwelt, zu schön zum Sterben.

Die Reise ins Herz eines geheimnisvollen Waldes wird bald zu einem wilden und gnadenlosen Kampf ums Überleben, denn alle in dieser faszinierenden, aber tödlichen Umgebung wollen die Spielfigur fressen.

Die Welt von Feist wird durch ein hochdynamisches und aufstrebendes Gameplay zum Leben erweckt. Alle Elemente interagieren miteinander,. Feinde sind mit einer komplexen Künstlichen Intelligenz bewaffnet und jagen mit der physischen Intensität wilder Tiere.

Feists Spannung wird durch eine bezaubernde und melancholische Partitur und einen filmischen Stil unterstrichen, der an Jim Hensons «The Dark Cristal» (1982), Yuriy Norshteyns «Hedgehog in the Fog» erinnert. (1975) und Maurice Sendaks «Where the Wild Things Are» (1963) erinnert.

Feist wurde vom Schweizer Studio Bits & Beasts (Florian Faller & Adrian Stutz) entwickelt. Das Projekt begann 2008 und erregte bald Aufmerksamkeit und Lob für sein dynamisches Gameplay und seinen visuellen Stil (Unity Awards: Best Overall Design & Best Visual Design).

Feist wurde im Sommer 2015 von Finji erstmals für PC, Mac und Linux veröffentlicht. Ende 2016 wurde es auf PS4 und Xbox One und im Frühjahr 2018 auf iOS und Android veröffentlicht.

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Feist is a handmade action game. It tells the story of a fragile little furry creature and its desperate attempts to rescue itself and its companions from the clutches of vicious predators. A picture book world, too beautiful to die in.

The journey to the heart of a mysterious forest soon turns into a wild and merciless fight for survival, as everyone in this fascinating but deadly environment wants to eat the character.

The world of Feist is brought to life by a highly dynamic and up-and-coming gameplay. All elements interact with each other. Enemies are armed with a complex artificial intelligence and hunt with the physical intensity of wild animals.

Feist's tension is underlined by an enchanting and melancholic score and a cinematic style reminiscent of Jim Henson's "The Dark Cristal" (1982), Yuriy Norshteyn's "Hedgehog in the Fog". (1975) and Maurice Sendak's "Where the Wild Things Are" (1963).

Feist was developed by the Swiss studio Bits & Beasts (Florian Faller & Adrian Stutz). The project began in 2008 and soon attracted attention and praise for its dynamic gameplay and visual style (Unity Awards: Best Overall Design & Best Visual Design).

Feist was first released by Finji for PC, Mac and Linux in summer 2015. It was released on PS4 and Xbox One at the end of 2016 and on iOS and Android in spring 2018.

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